Slow traily u Millstattu

02.04.2024

Slow traily dostupné přímo z Millstattu jsou rovnou dva (a to nepočítám Mirnock, kam je potřeba popojet autem). A oba jsou super! Jeden vám umožní pozorovat Millstatter See z výšky, druhý zase přímo z jeho břehu. Pojďme se na ně podívat :)

Slow Trail Zwergsee

K tomuto Slow trailu se můžete přiblížit autem a zaparkovat v Kleindombře ma parkovišti (je placené) u krásného starého hřbitova. Určitě se na něj zajděte podívat, je tam překrásná otevřená kaple a výhledy na jezero. Přímo na parkovišti pak najdete mapku slow trailu a první směrovku. Cesta vás povede nejprve vesnicí, velmi brzy se ale dostanete do lesa, ve kterém pak strávíte většinu cesty. Ta je převážně rovinatá, moc toho nenastoupáte. Pokud jdete v létě, krásné vzrostlé stromy vás perfektně ochrání před pálícím sluncem.

Brzy dojdete na nádhernou vyhlídku ve tvaru lodi, ze které budete mít jak Millstatt, tak i celé Millstatter See jako na dlani. Dále po cestě potkáte tak dvě krásná malá jezírka, po jednom z nich je i tento slow trail pojmenovaný. Kousek se druhým jezírkem vás pak čeká návrat do vesnice, kterou jste přišli, uděláte tak krásný, cca 5 km dlouhý okruh. Ve vesnici najdete pítko s pitnou vodou.

Cestu naprosto bez problémů zvládnete i s malými dětmi. Pokud byste se ale chtěli projít trochu více, můžete vyrazit pěšky přímo od nás z apartmánu. Z kopce dolů, u tenisových kurtů neodbočíte dolů k jezeru ale bude pokračovat rovně přes náměstí, za ním odbočíte doleva a přejdete most přes potok. Asi po 50 metrech je nenápadná odbočka doleva na lesní cestu se schody (uvidíte značení na Domitian Pilgerweg). Je to krásná křížová cesta (ovšem poměrně prudká, takže se trochu zadýchháte :)). Cesta vás dovede až k parkovišti v Kleindombře.

Slow trail Südufer

Tento slow trail začíná v Seebodenu, od našeho apartmánu je start cca 7 km. Dá se tam dojít pěšky (příjemná trasa po rovině kolem jezera), nebo můžete dojet na začátek trasy autem a nechat ho na bezplatném parkovišti.

Trasa vede nejprve chvíli lesem, minete hezkou vyhlídku s lavičkou nad jezerem a kousek za ní je odbočka doleva z kopce dolů, která vás dovede až na břeh jezera. Ten budete prá kilometrů lemovat a je to nádherná procházka s výhledy na celé jezero, Seeboden i Millstatt. V léte se během cesty můžete v jezeře rovnou vykoupat, po trase je rovnou několik takových míst, kde prostě zalezete rovnou do vody. Sestup je velmi pozvolný, takže úplně v pohodě i pro děti. Po trase je jinak i několik laviček na odpočinek nebo svačinu, krásná jsou hlavně houpací lehátka.

Po cca 2 km máte možnost výběru, buď budete pokračovat dále po břehu směr Dobriach až do malého přístavu a odsud je možné svézt se lodí zpět do Millstattu (nemáme zatím vyzkoušeno), nebo půjdete dále po trase Slow trail, která vás krátkým stoupáním vyvede opět na lesní cestu, po které se vrátíte na stejné místo, odkud jste vyšli. Celá trasa měří cca 5,5 km, určitě není na kočárek, ale zvládnou ji hravě i malé děti.