Panoramabahn Kreuzeck

13.06.2023

Další parádní možnost výletu se nachází jen 11 minut od nás z Obervellachu autem - lanovka Kreuzeckbahn v Kolbnitzu je ideálním výchozím bodem pro pěší turistiku. Lanovka je poměrně "exotická" je to otevřený vagón, který je do prudkého kopce vlečen ocelovým lanem. Vyveze vás do výšky cca 1200 m na Rosswiese.

lanovka Kreuzeckbahn

Lanovka jede každý den kromě pondělí! v každou celou hodinu od 9 do 17:00. Přímo u lanovky je bezplatné parkoviště. Jízdné tam a zpět je 16 Euro, jedna cesta stojí 11 Euro. S Korutanskou kartou máte obě cesty zdarma.

Na horní stanici lanovky je malé občerstvení, ale hlavně spousta možností turistických tras. Tady se můžete podívat na mapku se všemi možnostmi.

Vystoupat můžete až na jednu z nejvýraznějších panoramatických hor v regionu Taury, Salzkofel (2 498 m). Navštívit můžete také dvě alpské chaty - Poldis Jausenstation a Kling-Hütte.

My jsme zatím absolvovali jen pěší sestup zpět do Kolbnitzu, takže výlety směrem vzhůru teprve doplním :-)

Ale i ta cesta dolů je moc pěkná, nejprve se jde komelm velké vodní nádrže, tu můžete částečně i obejít, posedět u ní na lavičce a pokochat se krásným výhledem. A pak už pokračovat lesní cestou dolů. Cesta není vhodná pro kočárky, místy je dost strmá, plná kořenů nebo kamenů. Sestup trvá hodinu a půl a je to trochu nápor na kolena, ale jinak fajn procházka lesem, která vás dovede až zpátky k parkovišti.

Vodopád Bernitzbach

Pokud máte více času, odbočte při návratu na Obervellach v obci Reisseck doleva na vodopád Bernitzbach. Odbočka není bohužel značená, je potřeba si dát (Wasserfall Bernitzbach do navigace). Přejedete dřevěný most a budete pokračovat doprava po trochu hrbolaté cestě. Po cca 500 metrech uvidíte už značenou odbočku k vodopádu, ta už je ale jen pro pěší. Před odbočkou je parkovací místo přesně pro jedno auto :) Cesta k vodopádu má 1,2 km a je do kopce po lesní cestě. Samotný vodopád je úplně ukrytý v lese a výhled na něj se vám krásně otevře, jakmile sestoupíte na dřevěný mostík u malé louky s chatou.

Pokud byste se po výletu chtěli osvěžit, tak přímo v Reissecku je velké venkovní koupaliště s Korutanskou kartou zdarma. A pokud by vám ještě zbyl čas, můžete se zastavit třeba na magickém Danielsbergu.